Bieżące informacje

Zostań zgorzeleckim policjantem

Data publikacji 22.01.2024

Przypominamy, że nabór do służby w Policji trwa cały rok. Chcesz spróbować swoich sił skontaktuj się z Komendą Powiatową Policji w Zgorzelcu pod numerem telefonu: 47 87 322 14 lub 47 87 323 06, bądź przyjdź w środę 24 stycznia na „dzień otwarty”, a powiemy Ci jak przystąpić do rekrutacji, jakie wymagania trzeba spełnić i jak wygląda codzienna służba policjanta.

Wszystkie osoby zainteresowane służbą w Policji zapraszamy w środę 24 stycznia w godzinach od 10:00 do 18:00 do Komendy Powiatowej Policji w Zgorzelcu na „dzień otwarty”. Omówimy jak wygląda cały proces rekrutacji, jakie dokumenty należy złożyć i przedstawimy codzienną służbę policjantów w poszczególnych wydziałach.

Masz jakieś pytania zachęcamy do kontaktu pod numerem telefonu 47 87 322 14 lub 47 87 323 06.

Służba w Policji daje niepowtarzalną szansę zawodowego rozwoju. Liczne szkolenia resortowe stwarzają możliwość poszerzania horyzontów, zdobycia nowych umiejętności oraz pogłębiania wiedzy i doświadczenia w różnych dziedzinach. Zostając policjantem masz gwarancję stabilnych warunków zatrudnienia.

SŁUŻBĘ W POLICJI MOŻE PEŁNIĆ:

  • obywatel polski o nieposzlakowanej opinii;

  • który nie był skazany prawomocnym wyrokiem sądu za przestępstwo lub przestępstwo skarbowe;

  • korzystający z pełni praw publicznych;

  • posiadający co najmniej średnie wykształcenie (nie jest wymagana matura);

  • posiadający zdolność fizyczną i psychiczną do służby w formacjach uzbrojonych, podległych  szczególnej   dyscyplinie służbowej, której gotów jest się podporządkować;

  • dający rękojmię zachowania tajemnicy stosownie do wymogów określonych w przepisach o ochronie  informacji niejawnych.

PRZEBIEG POSTĘPOWANIA KWALIFIKACYJNEGO

1. Złożenie wymaganych dokumentów

Kandydat do służby w Policji powinien złożyć:

- podanie o przyjęcie do służby (skierowane do Komendanta Wojewódzkiego Policji we Wrocławiu),

- wypełniony kwestionariusz osobowy kandydata do służby (możliwość wypełnienia w zgorzeleckiej komendzie)

- oświadczenie kandydata o wyrażeniu zgody na przetwarzanie danych osobowych,

- kserokopie dokumentów potwierdzających posiadane wykształcenie i kwalifikacje zawodowe,

- kserokopie świadectw pracy lub służby z poprzednich miejsc pracy lub służby,

- kserokopię książeczki wojskowej, jeżeli kandydat do służby jest objęty ewidencją wojskową.

- kserokopie dokumentów potwierdzających posiadane kwalifikacje i uprawnienia

- kandydaci do służby w Policji powinni mieć ze sobą dokument potwierdzający tożsamość i oryginały do wglądu

2. Test wiedzy:

Test wiedzy sprawdza poziom wiedzy kandydata z zakresu funkcjonowania Policji. Test ma charakter rankingowy i składa się z 40 pytań. Do każdego z pytań zaproponowano 4 odpowiedzi, z których tylko jedna jest prawidłowa. Za każdą poprawną odpowiedź można uzyskać 1 punkt.

Przykładowa baza pytań umieszczona jest na stronie internetowej Wyższej Szkoły Policji w Szczytnie: https://www.wspol.edu.pl/g/dobor-do-policji

3. Test sprawności fizycznej:

Po ukończeniu testu wiedzy kandydat w tym samym dniu zostanie poddany testowi sprawności fizycznej. Test ten polega na pokonaniu sprawnościowego toru przeszkód w określonym czasie. Test zostaje zaliczony, jeśli kandydat uzyska czas określony jako minimalny do jego zaliczenia, wynoszący 1 min 41 s. Normy czasowe przeliczane na punkty są jednakowe zarówno dla kobiet, jak i dla mężczyzn.

Film instruktażowy - link do strony https://praca.policja.pl/pwp/rekrutacja/38731,Test-sprawnosci-fizycznej.html

4. Test psychologiczny:

Przeprowadzany jest w terminie wyznaczonym przez komórkę ds. doboru we Wrocławiu przy ul. Połbina 1.

Test psychologiczny przeprowadzany jest przez psychologa metodą MultiSelect i składa się z badania w formie testu komputerowego, rozmowy z psychologiem oraz podsumowania wyników badania i rozmowy. Uzyskane wyniki porównywane są do profilu wymagań kandydata do służby w Policji.

W trakcie testu sprawdzane są:

  • predyspozycje intelektualne,

  • zachowania społeczne,

  • stabilność,

  • postawa w pracy.

Pozytywny wynik testu psychologicznego zachowuje ważność przez 24 miesiące od dnia jego przeprowadzenia.

5. Rozmowa kwalifikacyjna:

Rozmowa kwalifikacyjna przeprowadzana jest we Wrocławiu przy ul. Połbina 1, przez zespół w składzie dwóch do czterech osób.

Rozmowa kwalifikacyjne obejmuje następujące obszary:

  • umiejętność skutecznego komunikowania się z innymi osobami;

  • motywacja do podjęcia służby w Policji;

  • społeczna postawa wobec ludzi;

  • umiejętność autoprezentacji.

Każdy z członków zespołu ocenia w systemie punktowym, odpowiedzi udzielone przez kandydata na zadane pytania według opracowanych kryteriów. Kandydat zalicza ten etap postępowania kwalifikacyjnego, jeśli uzyska od 36 do 60 punktów.

6. Komisja lekarska:

Celem tego etapu postępowania kwalifikacyjnego jest ustalenie przez komisję lekarską zdolności fizycznej i  psychicznej kandydata do służby w Policji. Badania lekarskie przeprowadzane są przez Dolnośląską Rejonową Komisję Lekarską MSWiA we Wrocławiu, przy ul. Grabiszyńskiej 37/39.

Po pozytywnym przejściu wszystkich etapów następuje przyjęcie kandydata do służby w wybranej jednostce Policji.

Następnie młody rekrut kierowany jest na 5,5 miesięczne szkolenie zawodowe podstawowe w jednej ze szkół policyjnych:

  • Szkoła Policji w Katowicach

  • Szkoła Policji w Pile

  • Szkoła Policji w Słupsku

  • Centrum Szkolenia Policji w Legionowie

  • Akademia Policji w Szczytnie.

Po zakończeniu szkolenia młody policjant wraca do jednostki gdzie pełni służbę i oczekuje na adaptację zawodową - czasowe oddelegowanie do pełnienia służby w oddziale prewencji Policji (53 dni) w celu podniesienia umiejętności służbowych nabytych podczas szkolenia.

Powrót na górę strony