Zostań zgorzeleckim policjantem
Przypominamy, że nabór do służby w Policji trwa cały rok. Chcesz spróbować swoich sił skontaktuj się z Komendą Powiatową Policji w Zgorzelcu pod numerem telefonu: 47 87 322 14 lub 47 87 323 06, bądź przyjdź w środę 24 stycznia na „dzień otwarty”, a powiemy Ci jak przystąpić do rekrutacji, jakie wymagania trzeba spełnić i jak wygląda codzienna służba policjanta.
Wszystkie osoby zainteresowane służbą w Policji zapraszamy w środę 24 stycznia w godzinach od 10:00 do 18:00 do Komendy Powiatowej Policji w Zgorzelcu na „dzień otwarty”. Omówimy jak wygląda cały proces rekrutacji, jakie dokumenty należy złożyć i przedstawimy codzienną służbę policjantów w poszczególnych wydziałach.
Masz jakieś pytania zachęcamy do kontaktu pod numerem telefonu 47 87 322 14 lub 47 87 323 06.
Służba w Policji daje niepowtarzalną szansę zawodowego rozwoju. Liczne szkolenia resortowe stwarzają możliwość poszerzania horyzontów, zdobycia nowych umiejętności oraz pogłębiania wiedzy i doświadczenia w różnych dziedzinach. Zostając policjantem masz gwarancję stabilnych warunków zatrudnienia.
SŁUŻBĘ W POLICJI MOŻE PEŁNIĆ:
-
obywatel polski o nieposzlakowanej opinii;
-
który nie był skazany prawomocnym wyrokiem sądu za przestępstwo lub przestępstwo skarbowe;
-
korzystający z pełni praw publicznych;
-
posiadający co najmniej średnie wykształcenie (nie jest wymagana matura);
-
posiadający zdolność fizyczną i psychiczną do służby w formacjach uzbrojonych, podległych szczególnej dyscyplinie służbowej, której gotów jest się podporządkować;
-
dający rękojmię zachowania tajemnicy stosownie do wymogów określonych w przepisach o ochronie informacji niejawnych.
PRZEBIEG POSTĘPOWANIA KWALIFIKACYJNEGO
1. Złożenie wymaganych dokumentów
Kandydat do służby w Policji powinien złożyć:
- podanie o przyjęcie do służby (skierowane do Komendanta Wojewódzkiego Policji we Wrocławiu),
- wypełniony kwestionariusz osobowy kandydata do służby (możliwość wypełnienia w zgorzeleckiej komendzie)
- oświadczenie kandydata o wyrażeniu zgody na przetwarzanie danych osobowych,
- kserokopie dokumentów potwierdzających posiadane wykształcenie i kwalifikacje zawodowe,
- kserokopie świadectw pracy lub służby z poprzednich miejsc pracy lub służby,
- kserokopię książeczki wojskowej, jeżeli kandydat do służby jest objęty ewidencją wojskową.
- kserokopie dokumentów potwierdzających posiadane kwalifikacje i uprawnienia
- kandydaci do służby w Policji powinni mieć ze sobą dokument potwierdzający tożsamość i oryginały do wglądu
2. Test wiedzy:
Test wiedzy sprawdza poziom wiedzy kandydata z zakresu funkcjonowania Policji. Test ma charakter rankingowy i składa się z 40 pytań. Do każdego z pytań zaproponowano 4 odpowiedzi, z których tylko jedna jest prawidłowa. Za każdą poprawną odpowiedź można uzyskać 1 punkt.
Przykładowa baza pytań umieszczona jest na stronie internetowej Wyższej Szkoły Policji w Szczytnie: https://www.wspol.edu.pl/g/dobor-do-policji
3. Test sprawności fizycznej:
Po ukończeniu testu wiedzy kandydat w tym samym dniu zostanie poddany testowi sprawności fizycznej. Test ten polega na pokonaniu sprawnościowego toru przeszkód w określonym czasie. Test zostaje zaliczony, jeśli kandydat uzyska czas określony jako minimalny do jego zaliczenia, wynoszący 1 min 41 s. Normy czasowe przeliczane na punkty są jednakowe zarówno dla kobiet, jak i dla mężczyzn.
Film instruktażowy - link do strony https://praca.policja.pl/pwp/rekrutacja/38731,Test-sprawnosci-fizycznej.html
4. Test psychologiczny:
Przeprowadzany jest w terminie wyznaczonym przez komórkę ds. doboru we Wrocławiu przy ul. Połbina 1.
Test psychologiczny przeprowadzany jest przez psychologa metodą MultiSelect i składa się z badania w formie testu komputerowego, rozmowy z psychologiem oraz podsumowania wyników badania i rozmowy. Uzyskane wyniki porównywane są do profilu wymagań kandydata do służby w Policji.
W trakcie testu sprawdzane są:
-
predyspozycje intelektualne,
-
zachowania społeczne,
-
stabilność,
-
postawa w pracy.
Pozytywny wynik testu psychologicznego zachowuje ważność przez 24 miesiące od dnia jego przeprowadzenia.
5. Rozmowa kwalifikacyjna:
Rozmowa kwalifikacyjna przeprowadzana jest we Wrocławiu przy ul. Połbina 1, przez zespół w składzie dwóch do czterech osób.
Rozmowa kwalifikacyjne obejmuje następujące obszary:
-
umiejętność skutecznego komunikowania się z innymi osobami;
-
motywacja do podjęcia służby w Policji;
-
społeczna postawa wobec ludzi;
-
umiejętność autoprezentacji.
Każdy z członków zespołu ocenia w systemie punktowym, odpowiedzi udzielone przez kandydata na zadane pytania według opracowanych kryteriów. Kandydat zalicza ten etap postępowania kwalifikacyjnego, jeśli uzyska od 36 do 60 punktów.
6. Komisja lekarska:
Celem tego etapu postępowania kwalifikacyjnego jest ustalenie przez komisję lekarską zdolności fizycznej i psychicznej kandydata do służby w Policji. Badania lekarskie przeprowadzane są przez Dolnośląską Rejonową Komisję Lekarską MSWiA we Wrocławiu, przy ul. Grabiszyńskiej 37/39.
Po pozytywnym przejściu wszystkich etapów następuje przyjęcie kandydata do służby w wybranej jednostce Policji.
Następnie młody rekrut kierowany jest na 5,5 miesięczne szkolenie zawodowe podstawowe w jednej ze szkół policyjnych:
-
Szkoła Policji w Katowicach
-
Szkoła Policji w Pile
-
Szkoła Policji w Słupsku
-
Centrum Szkolenia Policji w Legionowie
-
Akademia Policji w Szczytnie.
Po zakończeniu szkolenia młody policjant wraca do jednostki gdzie pełni służbę i oczekuje na adaptację zawodową - czasowe oddelegowanie do pełnienia służby w oddziale prewencji Policji (53 dni) w celu podniesienia umiejętności służbowych nabytych podczas szkolenia.