Skargi i wnioski dotyczące działalności Policji

Przyjmowanie i załatwianie skarg i wniosków w Komendzie Powiatowej Policji w Zgorzelcu

Data publikacji 23.09.2020

Skargi i wnioski w Komendzie Powiatowej Policji w Zgorzelcu można nadal składać:

  1. Telefonicznie (uzyskanie informacji o sposobie złożenia skargi):
    - pod numerem 47 87 322 96 – Zespół Kontroli Komendy Powiatowej Policji w Zgorzelcu
    - pod numerem 47 87 322 04 - sekretariat Komendanta Powiatowego Policji w Zgorzelcu

  2. Faxem - numer 47 87 322 21,

  3. Pocztą internetową na adres e-mail: skargi@zgorzelec.wr.policja.gov.pl

  4. Zwykłą pocztą na adres:
    Komenda Powiatowa Policji w Zgorzelcu
    ul. Boh. II Armii Wojska Polskiego 12G
    59-900 Zgorzelec


Prawo do powszechnego składania skarg i wniosków jest prawem zagwarantowanym wszystkim obywatelom przez Konstytucję Rzeczypospolitej Polskiej.

Tryb rozpatrywania skarg i wniosków regulują przepisy Działu VIII Kodeksu postępowania administracyjnego oraz Rozporządzenia Rady Ministrów z dnia 8 stycznia 2002 roku (Dz. U. Nr 5 Poz. 46 z dnia 22.01.2002) w sprawie organizacji przyjmowania i rozpatrywania skarg i wniosków.

Skargi i wnioski można składać w interesie publicznym, własnym lub innej osoby za jej zgodą (art. 221 kpa).

Przedmiotem skargi może być w szczególności zaniedbanie lub nienależyte wykonywanie zadań przez właściwe organy albo przez ich pracowników, naruszenie praworządności lub interesów skarżących, a także przewlekłe lub biurokratyczne załatwianie spraw (art. 227 kpa).

O tym, czy pismo jest skargą albo wnioskiem, decyduje treść pisma, a nie jego forma zewnętrzna (art. 222 kpa).

Skargi i wnioski mogą być wnoszone pisemnie, telegraficznie lub za pomocą dalekopisu, telefaksu, poczty elektronicznej, a także ustnie do protokołu. W przypadku, gdy skargi i wnioski nie zawierają imienia i nazwiska (nazwy) oraz adresu wnoszącego pozostawia się bez rozpoznania (§ 5 i § 8. 1 przywołanego powyżej rozporządzenia).

W przypadku skarg zgłaszanych telefonicznie informuje się obywateli o konieczności osobistego zgłoszenia się w jednostce Policji lub przysłania skargi pisemnej, gdyż w przeciwnym przypadku nie zostaną przeprowadzone czynności zmierzające do wyjaśnienia podnoszonych zarzutów.

W Komendzie Powiatowej Policji w Zgorzelcu osoby składające skargi przyjmowane są przez: 
Komendanta Powiatowego Policji w Zgorzelcu oraz Jego Zastępców we:
wtorki w godz. 15.30 do 17.00

Funkcjonariusz odpowiedzialny za realizację zagadnień skargowych w KPP w Zgorzelcu przyjmuje interesantów w pokoju nr 302 w poniedziałki od godz. 09.00 do 17.00 a w pozostałe dni robocze (do piątku włącznie) od godz. 9.00 do 15.00.

skargi@zgorzelec.wr.policja.gov.pl

Rozmowy z interesantami przeprowadzane są zawsze w klimacie życzliwości i zrozumienia. W uzasadnionych przypadkach natychmiast podejmowane są interwencje oraz działania zmierzające do wyjaśnienia problemów nurtujących obywateli. Taka postawa funkcjonariuszy jest wyrazem otwartości Policji na problemy społeczeństwa.

Skargi załatwiane są w terminie określonym przez kodeks postępowania administracyjnego (art. 237 kpa).

Osoba wnosząca skargę jest każdorazowo pisemnie informowana o sposobie załatwienia sprawy. Takie zawiadomienie zawiera oznaczenie organu, od którego pochodzi, wskazanie, w jaki sposób skarga została załatwiona oraz podpis z podaniem imienia, nazwiska i stanowiska służbowego osoby upoważnionej do załatwienia skargi. Zawiadomienie o odmownym załatwieniu skargi będzie zawierać także uzasadnienie faktyczne i prawne.


 
Skargi na działalność Policji można również składać bezpośrednio do Rzecznika Praw Obywatelskich na adres:
Rzecznik Praw Obywatelskich
Aleja Solidarności 77
00-090 Warszawa
 
oraz do Pełnomocnika Terenowego we Wrocławiu (dla województw: dolnośląskiego, lubuskiego, opolskiego) na adres:
Pełnomocnik Terenowy we Wrocławiu
ul. Wierzbowa 5
50-056 Wrocław
Powrót na górę strony