Zostań zgorzeleckim policjantem
Jeśli chcesz w życiu pomagać innym ludziom, dbając o ich bezpieczeństwo i porządek publiczny zostań funkcjonariuszem Policji. To ciekawy i wyjątkowy zawód dający satysfakcję i stabilność zatrudnienia. Rekrutacja do służby odbywa się w sposób ciągły, dlatego już dziś wypełnij kwestionariusz i złóż stosowne dokumenty. Masz jakieś pytania czy wątpliwości przyjdź do Komendy Powiatowej Policji w Zgorzelcu lub zadzwoń pod numer 47 87 322 14 lub 47 87 323 06.
Policja jest formacją, która liczy ponad 100 tysięcy funkcjonariuszy i odpowiada za bezpieczeństwo wewnętrzne kraju. To zawód dla ludzi z pasją. Dużo wymagający i dużo dający w zamian. Jeśli chcesz robić w życiu coś pożytecznego, czuć wyjątkowość swojej profesji możesz zostać policjantem.
Jeżeli masz pytania lub wątpliwości zgłoś się do Komendy Powiatowej Policji w Zgorzelcu przy ul. Bohaterów II Armii Wojska Polskiego 12 G lub zadzwoń pod numer 47 87 322 14 lub 47 87 323 06, pomożemy Ci podjąć decyzję.
Rekrutacja do służby w Policji odbywa się w sposób ciągły. Dokument można składać od poniedziałku do piątku w godzinach od 7:30 do 15:30 w siedzibie zgorzeleckiej komendy.
Służbę w Policji może pełnić osoba która :
-
posiada obywatelstwo polskie,
-
posiada co najmniej wykształcenie średnie lub średnie branżowe,
-
posiada nieposzlakowaną opinię,
-
nie była skazana prawomocnym wyrokiem sądu za przestępstwo lub przestępstwo skarbowe,
-
korzysta z pełni praw publicznych,
-
posiada zdolność fizyczną i psychiczną do służby w formacjach uzbrojonych podległych szczególnej dyscyplinie służbowej,
-
daje rękojmię zachowania tajemnicy służbowej,
-
posiada uregulowany stosunek do służby wojskowej (dot. osób podlegających kwalifikacji wojskowej).
PRZEBIEG POSTĘPOWANIA KWALIFIKACYJNEGO
1. Złożenie wymaganych dokumentów
Kandydat do służby w Policji powinien złożyć:
- podanie o przyjęcie do służby (skierowane do Komendanta Wojewódzkiego Policji we Wrocławiu),
- wypełniony kwestionariusz osobowy kandydata do służby (możliwość wypełnienia w zgorzeleckiej komendzie)
- oświadczenie kandydata o wyrażeniu zgody na przetwarzanie danych osobowych,
- kserokopie dokumentów potwierdzających posiadane wykształcenie i kwalifikacje zawodowe,
- kserokopie świadectw pracy lub służby z poprzednich miejsc pracy lub służby,
- kserokopię książeczki wojskowej, jeżeli kandydat do służby jest objęty ewidencją wojskową.
- kserokopie dokumentów potwierdzających posiadane kwalifikacje i uprawnienia
- kandydaci do służby w Policji powinni mieć ze sobą dokument potwierdzający tożsamość i oryginały do wglądu
2. Test wiedzy:
Test wiedzy sprawdza poziom wiedzy kandydata z zakresu funkcjonowania Policji. Test ma charakter rankingowy i składa się z 40 pytań. Do każdego z pytań zaproponowano 4 odpowiedzi, z których tylko jedna jest prawidłowa. Za każdą poprawną odpowiedź można uzyskać 1 punkt.
Przykładowa baza pytań umieszczona jest na stronie internetowej Wyższej Szkoły Policji w Szczytnie: https://www.wspol.edu.pl/g/dobor-do-policji
3. Test sprawności fizycznej:
Po ukończeniu testu wiedzy kandydat w tym samym dniu zostanie poddany testowi sprawności fizycznej. Test ten polega na pokonaniu sprawnościowego toru przeszkód w określonym czasie. Test zostaje zaliczony, jeśli kandydat uzyska czas określony jako minimalny do jego zaliczenia, wynoszący 1 min 41 s. Normy czasowe przeliczane na punkty są jednakowe zarówno dla kobiet, jak i dla mężczyzn.
Film instruktażowy - link do strony https://praca.policja.pl/pwp/rekrutacja/38731,Test-sprawnosci-fizycznej.html
4. Test psychologiczny:
Przeprowadzany jest w terminie wyznaczonym przez komórkę ds. doboru we Wrocławiu przy ul. Połbina 1.
Test psychologiczny przeprowadzany jest przez psychologa metodą MultiSelect i składa się z badania w formie testu komputerowego, rozmowy z psychologiem oraz podsumowania wyników badania i rozmowy. Uzyskane wyniki porównywane są do profilu wymagań kandydata do służby w Policji.
W trakcie testu sprawdzane są:
-
predyspozycje intelektualne,
-
zachowania społeczne,
-
stabilność,
-
postawa w pracy.
Pozytywny wynik testu psychologicznego zachowuje ważność przez 24 miesiące od dnia jego przeprowadzenia.
5. Rozmowa kwalifikacyjna:
Rozmowa kwalifikacyjna przeprowadzana jest we Wrocławiu przy ul. Połbina 1, przez zespół w składzie dwóch do czterech osób.
Rozmowa kwalifikacyjne obejmuje następujące obszary:
-
umiejętność skutecznego komunikowania się z innymi osobami;
-
motywacja do podjęcia służby w Policji;
-
społeczna postawa wobec ludzi;
-
umiejętność autoprezentacji.
Każdy z członków zespołu ocenia w systemie punktowym, odpowiedzi udzielone przez kandydata na zadane pytania według opracowanych kryteriów. Kandydat zalicza ten etap postępowania kwalifikacyjnego, jeśli uzyska od 36 do 60 punktów.
6. Komisja lekarska:
Celem tego etapu postępowania kwalifikacyjnego jest ustalenie przez komisję lekarską zdolności fizycznej i psychicznej kandydata do służby w Policji. Badania lekarskie przeprowadzane są przez Dolnośląską Rejonową Komisję Lekarską MSWiA we Wrocławiu, przy ul. Grabiszyńskiej 37/39.
Po pozytywnym przejściu wszystkich etapów następuje przyjęcie kandydata do służby w wybranej jednostce Policji.
Następnie młody rekrut kierowany jest na 5,5 miesięczne szkolenie zawodowe podstawowe w jednej ze szkół policyjnych:
-
Szkoła Policji w Katowicach
-
Szkoła Policji w Pile
-
Szkoła Policji w Słupsku
-
Centrum Szkolenia Policji w Legionowie
-
Wyższa Szkoła Policji w Szczytnie.
Po zakończeniu szkolenia młody policjant wraca do jednostki gdzie pełni służbę i oczekuje na adaptację zawodową - czasowe oddelegowanie do pełnienia służby w oddziale prewencji Policji (53 dni) w celu podniesienia umiejętności służbowych nabytych podczas szkolenia.
kom. Agnieszka Goguł
Oficer Prasowy Komendanta Powiatowego Policji w Zgorzelcu