Zaświadczenie o zdarzeniu drogowym
Policjanci w przypadku, gdy zostaną wezwani do zdarzenia drogowego, sporządzają dokument opisujący dokonane przez nich ustalenia dotyczące tego zdarzenia. Notatka, podobnie jak pozostałe materiały udostępniane są zakładom ubezpieczeń w celu ustalenia podstaw odpowiedzialności cywilnoprawnej i likwidacji powstałych szkód.
Prawo do zapoznania się z dokumentami dotyczącymi wypadku mają także jego uczestnicy, jak również właściciele pojazdów biorących udział w zdarzeniu. Informacji w tym zakresie udzielają jednostki Policji na terenie których doszło do kolizji, czy wypadku. Ich udostępnienie następuje w formie zaświadczenia, które podlega opłacie skarbowej w wysokości 17 złotych.
Zwracając się o wydanie zaświadczenia należy uzasadnić swój wniosek, poprzez wskazanie konkretnej przyczyny dla której potrzebne są nam informacje dotyczące zdarzenia drogowego.
W celu uzyskania zaświadczenia o zdarzeniu drogowym należy sporządzić WNIOSEK O WYDANIE ZAŚWIADCZENIA oraz uiścić opłatę w wysokości 17 złotych na konto:
Urząd Miasta w Zgorzelcu
Bank PKO Pekao S.A.
nr rachunku: 86 1240 3464 1111 0010 6448 8360
W tytule przelewu, oprócz wskazania, iż wpłata dotyczy zaświadczenia na temat zdarzenia drogowego, podanie nr sprawy np. KW, ID, l.dz. itp., znacząco skróci czas oczekiwania na wydanie zaświadczenie.
Pliki do pobrania
-
Wniosek o wydanie zaświadczenia
116.75 KB