Ruch drogowy

Zaświadczenie o zdarzeniu drogowym

Data publikacji 17.10.2024

Policjanci w przypadku, gdy zostaną wezwani do zdarzenia drogowego, sporządzają dokument opisujący dokonane przez nich ustalenia dotyczące tego zdarzenia. Notatka, podobnie jak pozostałe materiały udostępniane są zakładom ubezpieczeń w celu ustalenia podstaw odpowiedzialności cywilnoprawnej i likwidacji powstałych szkód.

Prawo do zapoznania się z dokumentami dotyczącymi wypadku mają także jego uczestnicy, jak również właściciele pojazdów biorących udział w zdarzeniu. Informacji w tym zakresie udzielają jednostki Policji na terenie których doszło do kolizji, czy wypadku. Ich udostępnienie następuje w formie zaświadczenia, które podlega opłacie skarbowej w wysokości 17 złotych.

Zwracając się o wydanie zaświadczenia należy uzasadnić swój wniosek, poprzez wskazanie konkretnej przyczyny dla której potrzebne są nam informacje dotyczące zdarzenia drogowego.

 

W celu uzyskania zaświadczenia o zdarzeniu drogowym należy sporządzić WNIOSEK O WYDANIE ZAŚWIADCZENIA oraz uiścić opłatę w wysokości 17 złotych na konto:

Urząd Miasta w Zgorzelcu
Bank PKO Pekao S.A.
nr rachunku: 86 1240 3464 1111 0010 6448 8360

W tytule przelewu, oprócz wskazania, iż wpłata dotyczy zaświadczenia na temat zdarzenia drogowego, podanie nr sprawy np. KW, ID, l.dz. itp., znacząco skróci czas oczekiwania na wydanie zaświadczenie.

Pliki do pobrania

Powrót na górę strony